Wat doet de fysiotherapeut?

U kunt zonder verwijsbrief bij de fysiotherapeut terecht.
Neem altijd uw zorgpasje en identiteitspasje mee.

De fysiotherapeut stabiliseert, vermindert of herstelt de functiestoornis of de gevolgen daarvan door het toepassen van oefentherapie, massage, elektrotherapie, advisering en/of begeleiding. Hiermee probeert de fysiotherapeut de functie van het houdings- en bewegingsapparaat zodanig te verbeteren zodat normale houding en beweging weer mogelijk is. Ik ben geregistreerd als fysiotherapeute in het centrale kwaliteitsregister (CKR) van het KNGF. Zie ook fysiotherapie.nl

Veel klachten in het houdings- en bewegingsapparaat kunnen door de fysiotherapeut positief worden beïnvloed. Daarbij kunt u denken aan:

• Pijn aan spieren, pijn aan pezen, pijn an de banden en pijn in de gewrichten dus ook bij artrose klachten, fibromyalgie etc.
  • Zwelling van gewrichten
  • Krachtsvermindering van de spieren
  • Bewegingsbeperking van wervelkolom en gewrichten
  • Stijfheidsklachten
  • Problemen met bewegen en het aanleren van een betere houding
  • Evenwichtsstoornissen
  • Ademhalingsproblemen
  • Ontspanningsproblemen
  • Vermoeidheidsverschijnselen of conditievermindering a.g.v. een andere onderliggende aandoening
Fysiotherapie vanuit de aanvullende verzekering valt niet onder uw eigen risico, bij acute aandoeningen!!! Bij chronische aandoeningen wordt uw eigen risico wel aangesproken.
Fysiotherapie bij chronische aandoeningen vallen wel onder uw eigen risico, denk daarbij aan ziekte MS, nieuwe heupprothese etc. Maar ook hier gelden beperkingen qua vergoedingen uit uw polis.

Aan bovenstaande informatie kunt u geen rechten ontlenen!!